Google

Sunday, February 10, 2008

Bila aku jatuh cinta

Allahu Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau

Allahu Rabbi
Aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi
Izinkanlah bila suatu saat aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan
kasih-Mu
dan membuatku semakin mengagumi-Mu

Allahu Rabbi
Bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu...
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu

Amin !

1 comments:

Anonymous said...

Bila Aku Jatuh Cinta
Ya ... Allah, Jika aku jatuh Cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada – Mu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai – Mu

Ya ... Muhaimin, Jika aku jatuh Cinta
Jagalah cintaku padanya agar tidak
mlebihi cintaku pada – Mu

Ya ... Allah, Jika aku jatuh Hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada – Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu

Ya ... Rabbana, Jika aku jatuh Hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati – Mu

Ya ... Rabbul Izzati, Jika aku Rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan – Mu
Dan jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga – Mu

Ya ... Allah, Jika aku menikmati cinta kekasih – Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhir – Mu

Ya ... Allah, Jika aku jatuh hati pada kekasih – Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia pada – Mu

Ya ... Allah, Jika kau halalkan aku merindui kekasih – Mu
Jangan biarkan aku melampui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada – Mu

Ya ... Allah, Engkau mengetahui bahwa hati – hati ini
Telah berhimpun dalam cinta pada – Mu,
Telah berjumpa pada taat pada – Mu
Telah bersatu dalam dakwah pada – Mu
Telah berpadu dalam membela syariat – Mu
Kukuhkanlah Ya ... Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya

Tunjukilah jalan – jalannya, penuhilah hati – hati ini dengan Nur – Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada – dada kami dengan limpahan keimanan kepada – Mu dankeindahan bertawakal di jalan - Mu

(As-Syahid Syed Qutb)