Google

Saturday, February 07, 2009

Protocols of Zions


Dibawah adalah 25 senarai rancangan penguasaan dunia yang dibacakan Roshtehild I pada pertemuan 13 keluarga Yahudi terkemuka dunia di Judenstrasse, Bavaria, tahun 1773. Seratus dua puluh empat tahun kemudian, rancangan ini disahkan menjadi agenda bersama Gerakan Zionis Antarabangsa pimpinan Theodore Hertzl dalam Kongres Zionis Antarangsa I di Basel, Swiss (1897) dengan nama "Protocol of Zions":

  • Manusia itu lebih banyak cenderung pada kejahatan berbanding kebaikan. Sebab itu, Konspirasi harus mewujudkan 'fitrah' manusia ini. Hal ini akan diterapkan pada sistem pemerintahan dan kekuasaan. Bukankah pada masa dahulu manusia tunduk kepada penguasa tanpa pemah mengeluarkan kritik atau bangkangan? Undang-undang hanyalah alat untuk membatasi rakyat, bukan untuk penguasa.

    Komen: Mengubah persepsi masyarakat.

  • Kebebasan politik adalah utopia. Walau begitu, Konspirasi harus menyebarkan propaganda ini ke tengah masyarakat. Jika hal itu sudah dicerna rakyat, maka rakyat akan mudah membuang segala hak dan keupayaan yang telah diberikan oleh penguasa untuk memperjuangkan idealisme utopia itu. Saat itulah, Konspirasi akan merebut hak dan keupayaan mereka.

    Komen: Lihat saja di Malaysia. Masing-masing mendendangkan slogan kebebasan. Padahal ianya tipuan belaka. Mula-mula kata lain, lepas 10 hari dah kata lain. Kejap culik kejap tidak.

  • Kekuatan wang selalu dapat mengalahkan segalanya. Agama yang menguasai rakyat pada masa dahulu, kini mula dikecam dengan kempen kebebasan. Namun rakyat umum tidak tahu ada apa dengan kebebasan itu. Inilah tugas Konspirasi untuk mengisinya demi kekuasaan, dengan kekuatan wang.

    Komen: Rasuah melanda Malaysia. Dari polis yang selalunya minta duit kopi, sampai TPM yang ambil 500 juta untuk kapal selam. Pendirian boleh dibeli. Satu hari nanti mungkin agama? Jadi macam baju boleh tukar-tukar.

  • Demi tujuan, cara apa pun boleh dilakukan. Siapa yang ingin berkuasa, dia mestilah meraihnya dengan licik, pemerasan, dan eksploitasi. Keluhuran budi, etika, moral, dan sebagainya adalah keburukan dalam dunia politik.

    Komen: Yah, lihat saja situasi di Gaza.

  • Kebenaran adalah Kekuatan Konspirasi. Dengan kekuatan, segala yang diinginkan akan terlaksana.

  • Bagi kita yang hendak menakluki dunia secara kewangan, kita harus tetap menjaga kerahsiaan. Suatu saat, kekuatan Konspirasi akan mencapai tahap di mana tidak ada kekuatan lain yang berani untuk menghalang atau menghancurkannya. Setiap pencerobohan dari dalam, akan merosak program besar yang telah ditulis berabad-abad oleh para pendeta Yahudi.

  • Simpati rakyat harus diambil agar mereka dapat dimanfaatkan untuk kepentingan Konspirasi. Massa rakyat adalah buta dan mudah dipengaruhi. Penguasa tidak akan dapat menggiring rakyat kecuali ia seorang diktator. lnilah satu satunya jalan.

  • Beberapa sarana untuk mencapai tujuan adalah: Minuman keras, narkotik, kerosakan moral, seks, rasuah dan sebagainya. Hal ini sangat penting untuk menghancurkan norma-norma kesusilaan masyarakat. Untuk itu, Konspirasi harus merekrut dan mendidik tenaga-tenaga muda untuk dijadikan sarana pencapaian tujuan tersebut.

    Komen: Ada orang kata, “Benda-benda biasa je ni!” Ya, mereka sudah berjaya di Malaysia.

  • Konspirasi akan menyalakan api peperangan secara tersembunyi. Bermain di kedua belah pihak. Sehingga Konspirasi akan memperoleh manfaat besar tetapi tetap aman dan efisien. Rakyat akan dilanda kecemasan yang mempermudah Konspirasi untuk menguasainya.

  • Konspirasi sengaja memproduksi slogan agar menjadi 'tuhan' bagi rakyat. Dengan slogan itu, pemerintahan aristokrasi keturunan yang tengah berkuasa di Perancis akan diruntuhkan. Setelah itu, Konspirasi akan membangunkan sebuah pemerintahan yang sesuai dengan Konspirasi.

  • Perang yang dikobarkan Konspirasi secara tersembunyi harus menyeret negara tetangga agar mereka terjebak hutang. Konspirasi akan memetik keuntungan dari keadaan ini.

  • Pemerintahan bentukan Konspirasi harus diisi dengan orang-orang yang tunduk pada keinginan Konspirasi. Tidak dapat lain.

  • Konspirasi akan menguasai opini dunia. Seorang Yahudi yang menjadi korban sama dengan 1000 orang non-Yahudi (Gentiles/Ghoyim) sebagai balasannya.

  • Setelah Konspirasi berhasil merebut kekuasaan, maka pemerintahan baru yang dibentuk harus membasmi rejim lama yang dianggap bertanggungjawab atas terjadinya semua kekacauan ini. Hal tersebut akan menjadikan rakyat begitu percaya kepada Konspirasi bahwa pemerintahan yang baru adalah pelindung dan pahlawan dimata mereka.

    Komen: Lihat saja di Iraq, Palestine, Afghanistan, dan lain-lain. Boleh search di google tentang apa yang berlaku.

  • Krisis ekonomi yang dibuat akan memberikan hak baru kepada Konspirasi, iaitu hak pemilik modal dalam penentuan arah kekuasaan. Ini akan menjadi kekuasaan turunan.

  • Penyusupan ke dalam jantung Freemason Eropah agar bisa mengefektifkan dan mengefisienkannya. Pembentukan Bluemasonry akan bisa dijadikan alat bagi Konspirasi untuk memuluskan tujuannya.

  • Konspirasi akan membakar semangat rakyat hingga ke tahap histeria. Saat itu rakyat akan menghancurkan apa saja yang kita mahu hancurkan, termasuk hukum dan agama. Kita akan mudah menghapus nama Tuhan dan susila dari kehidupan.

  • Perang jalanan harus ditimbulkan untuk membuat panik. Konspirasi akan mengambil keuntungan dari situasi itu.

  • Konspirasi akan mencipta diplomat-diplomatnya untuk berfungsi setelah perang tamat. Mereka akan menjadi penaseihat politik, ekonomi, dan kewangan bagi rejim baru dan juga di tingkat internasional. Dengan demikian, Konspirasi bisa semakin menancapkan kukunya dari balik layar.

  • Monopoli kegiatan ekonomi raksasa dengan dukungan modal yang dimiliki Konspirasi adalah syarat utama untuk menundukkan dunia, hingga tidak ada satu kekuatan non-Yahudi pun yang dapat menandinginya. Dengan demikian, kita akan bebas memainkan krisis suatu negeri.

  • Penguasaan kekayaan alam negeri-negeri non-Yahudi mutlak dilakukan.

  • Meletuskan perang dan memberinya-menjual-senjata yang paling mematikan akan mempercepat penguasaan suatu negeri, yang tinggal dihuni oleh fakir miskin.

  • Satu rejim terselubung akan muncul setelah Konspirasi berhasil melaksanakan programnya.

  • Pemuda harus dikuasai dan menjadikan mereka sebagai budak-budak Konspirasi dengan jalan penyebarluasan dekadensi moral dan paham yang menyesatkan.

  • Konspirasi akan menyalahgunakan undang-undang yang ada pada suatu negara hingga negara tersebut hancur karenanya.(Rz)

0 comments: