Google

Wednesday, February 27, 2008

aku tidak dilahirkan buta,
aku tidak bisu,
aku ada tangan,
aku ada kaki,
aku cukup anggota sifat.

tapi aku kurang bersyukur,
aku tidak selalu melihat ayat2 Allah,
aku sangat jarang berzikir,
aku sedikit bersedekah,
aku malas ke masjid,

aku punya ayah,
aku punya ibu,adik,
tapi aku kurang bersyukur,
aku kurang berbakti pada keduanya,

aku punya wang,
aku boleh pergi kemana saja,
aku boleh makan apa saja,
aku minum apa saja,

tapi aku kurang bersyukur,
aku berkira untuk berinfaq,
aku sering merasa tidak cukup,

aku punya otak bijak,
aku belajar di universiti,
aku cemerlang dlm akademik,

aku punya badan sihat,
tapi aku kurang bersyukur,

aku punya rumah besar,
aku punya kereta,
aku punya motosikal,
tapi aku kurang bersyukur,

aku punya perancangan yg rapi,
utk 5 tahun akn datang,
aku nak jadi billionaire,
aku akan buka syarikat besar,
anak ramai,

tapi aku sering lupa,
itu hanya sementara,
jalan itu belum pasti,

dan aku selalu lupa,
aku punya jalan yang pasti,
jalan ke padang mahsyar,
hari dimana amalanku ditimbang,
sejauh mana kejayaan keimananku,
bukan duniaku..

0 comments: